Biura coworkingowe spełniają kilka funkcji niedostępnych w przypadku tradycyjnego wynajmu. Są niebywałą kopalnią kontaktów, aby tak się stało potrzebujemy kilku umiejętności, które są również podstawowymi narzędziami dobrego networkera.
Aby biuro pozwoliło nam zarobić więcej pieniędzy niż kwota wynajmu
(ponieważ taki jest cel uczestnictwa w społecznościach
coworkingowych dla ponad połowy najemców ) powinniśmy popatrzyć
na społeczność coworkingową przez pryzmat współpracy i oszczędności czasu przy szukaniu kooperantów a nie
sprzedaży. Większość firm dołączających do społeczności
networkingowych potrzebuje klientów, skupia się na tym aby im
sprzedać – i mają krótkotrwały efekt, albo skupia się na tym
aby broń Boże nie sprzedawać i nie ma żadnych efektów.
Networking służy do zbudowania społeczności poprzez, którą
możemy dotrzeć do naszych potencjalnych klientów, służy do budwy
sieci kooperantów grających o jeden typ klienta. Np. Drukarnia
ofsettowa, producent nadruków na koszulkach i czapeczek reklamowych
mogą wspólnie obsłużyć dużą spółkę zamawiającą gadżety
ponieważ ich produkty są produktami komplementarnymi a nie
konkurencyjnymi. Jeśli każdy pozyska 10 klientów to jest duże
prawdopodobieństwo, że 2 na 10 klientów może „przydać” się
koledze/ koleżance z grupy.
Aby networking w coworkingu dobrze działał
potrzebny jest również „luz” tzn. Jeśli będziemy
rzucać się na każdą nową osobę jako potencjalnego klienta –
zrazimy sobie wszystkich. Jeśli podchodzimy do uczestnictwa w
społeczności na zasadzie pozyskania dodatkowych 10-15% obrotu przez
kontakty w biurze to jest to dobre podejście.
Oceniając społeczności coworkingowe należy się przyjrzeć dodatkowemu programowi akceleracji biznesu tzn. Czy są organizowane w biurze coworkingowym dodatkowe szkolenia, biznes-mixery, warsztaty, integracje. Czy w kuchni jest miejsce aby pogadać przy kawie z innymi członkami społeczności, czy biuro zapewnia bezpłatny dostęp do części wspólnej, w której można usiąść i spokojnie porozmawiać między sobą.
Oceniając społeczności coworkingowe należy się przyjrzeć dodatkowemu programowi akceleracji biznesu tzn. Czy są organizowane w biurze coworkingowym dodatkowe szkolenia, biznes-mixery, warsztaty, integracje. Czy w kuchni jest miejsce aby pogadać przy kawie z innymi członkami społeczności, czy biuro zapewnia bezpłatny dostęp do części wspólnej, w której można usiąść i spokojnie porozmawiać między sobą.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz