wtorek, 11 listopada 2014

Coworking jako sposób na pozyskanie klientów



Dzięki coworkingowi możemy zarobić. 

Obowiązują jednak pewne zasady uczestnictwa w społeczności i pewne narzędzia, które to przyspieszają.

1. Dobry Elevator Pitch

W biurze coworkingowym mamy mnóstwo okazji do zrobienia interesu, promocji swojej działalności. Elevator speech czy elevator pitch, lub też Wbita Handlowa (Zawodowi Sprzedawcy) decyduje o tym czy zostaniemy zapamietani.

Jak zrobić dobry Elevator Pitch w coworkingu:



Po pierwsze – testuj czy ludzie rozumieją Twój język korzyści, pytaj ich o rady odnośne tego jak komunikujesz korzyści albo rozwiązania problemów- czy by Ci zaufali będąc klientami ( z takich rozmów 2-5% kupi od Ciebie coś zupełnie przy okazji)


Po drugie- ćwicz – wrzucaj konkretne konstrukcje zdaniowe, słowa, sformułowania do rozmów „przy kawie” i obserwuj jak ludzie na nie reagują (jeśli , ktoś usłyszy „przy okazji” język korzyści dopasowany do Twojej grupy docelowej 100 razy – w końcu nauczy się go na pamięć


Po trzecie Opowiadaj hisorie – o tym jakie problemy mieli Twoi klienci, o tym jakie masz problemy – z doświadczenia wiem, że tego rodzaju rozmowy przy okazji „robienia sobie kawy” skutkują poleceniami. Ciekawe przypadki opowiedziane w luźnej atmosferze mogą zapewnić dostęp do Twoich idealnych kooperantów.

Skup się na szczerości i poruszaj jeden temat na raz


Jeśli masz konkretną potrzebę, potrzebujesz prawnika, szukasz księgowości, masz problem z windykacją należności i potrzebujesz pomocy – lepiej artykułować potrzebę konkretnie i w prost. 

Inni członkowie społeczności nie mogą odnieść wrażenia, że "łapiesz 10 srok za ogon" jednocześnie. Nawet jeśli robisz kilka rzeczy, promuj jedną w jednym czasie.

Zadawaj pytania i się zamknij



Najlepszym sposobem aby nawiązać interakcję jest zadanie właściwiego pytania. Nie chdzi o to aby zarzucać wszystkich w koło swoimi poglądami. Chodzi o to aby dowiedzieć się jak najwięcej, o porzebach rozmówcy. Uderzać precyzyjniew portzeby i sprawdzać jak osoba na nie reaguje.

2. Etap zagajenia i werbalizacja potrzeb



Spędzająć z kimś w biurze 8h mamy mbóstwo okazji do tego aby się lepiej poznać. Wymienić informacjami na temat prowadzenia firmy, sprzedazy, zarządzania, problemów oraz możliwości. Ważne aby większość tych rozmów skutkowało nabyciem nowych informacji o rozmówcy. Czego szuka, jakich ma kooperantów, jak działa.


3. Stały kontakt



Spotykając kogoś 2 – 3 razy tygodniowo przy okazji przygotowania posiłku na zapleczu lub kawy wymieniamy rocznie ok 150 informacji na temat swoich biznesów. To co zawiera sie w komunikacie zależy głównie od nas.

4. Givers Gain – dający dostaje


Jednym z najcześciej popełnianych błędów przez początkujących coworkerów- networkerów jest chęć bezpośredniej sprzedaży produktów. Jak zatem „nie sprzedawać” w takiej społeczności ale sprawiać aby społeczność nas polecała jako specjalistów.


Daj coś społeczności – im większą wartość wniesiesz w życie społeczności tym większą wdzięczność zyskasz i szansa, że Ci się odwdzięczą lub odpowiedzą na Twoją prośbę po rozwiązaniu ich problemu rośnie.


Edukuj – na temat swojej działaności, dawaj wskazówki i rady jeśli osoba, z którą rozmawiasz tego oczekuje, bezpłatne doradztwo jest najtańszą formą marketingu. Jeśli zasugerujesz komuś rozwiązanie jest większa szansa, że wynajmie Cię do jeg wykonania.


Proś o radę – nic tak nie buduje relacji jak świadomość, że zrobiliśmy coś dobrego dla innych. Jeśli masz problem pytaj czy osoba, nie zna kogoś, kto mógłby pomóc. Jeśli takie zdarzenie nie powoduje dodatkowych kosztów to coworker chętnie nam pomoże. 



Pamiętając o tych zasadach szybciej będziesz w stanie monetyzować swoje uczestnictwo w społeczności coworkerów jeśli takie są Twoje cele. 

3 komentarze:

  1. Biura wynajmowane na godziny są całkiem fajnym rozwiązaniem. Dla mnie najważniejsze jest to, aby na wyposażeniu danego biura była tablica suchościeralna https://somax.eu/73-tablice-suchoscieralno-magnetyczne dzięki któej mogę pokazywać pomysły klientom. W sumie nie wyobrażam sobie biura bez tego narzędzia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielu osobom wydaje się, że praca biurowa jest całkiem łatwa i przyjemna. Tutaj przede wszystkim wiele zależy od tego których urządzeń do pracy używamy. Bardzo popularnym i zarazem niezbędnym są pieczątki firmowe https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/ dzięki którym oszczędzamy sobie wiele cennego czasu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie biura wirtualne są dobrym miejscem jeżeli w ogóle nie posiadamy żadnej przestrzeni aby się z kimś spotkać. Jednak zawsze można urządzić domowe biuro w salonie http://top-girl.pl/jak-urzadzic-domowe-biuro-w-salonie/ i jeśli zrobimy to dobrze to z pewnością będziemy zadowoleni z takiego rozwiązania.

    OdpowiedzUsuń