czwartek, 6 listopada 2014

Coworking receptą na start


Wielu właścicieli coworkingów, poleca swoje usługi jako receptę na start w biznesie. Trzeba pamiętać, że praca w biurze coworkingowym pomimo, że wiąże sie z nowymi kontaktami i wymianą doświadczeń z innymi najemcami to pewien stały koszt w naszym budżecie.




Kosz miesięcznego abonamentu waha się od 200 do 800zł za stanowisko do pracy. Przy podjęciu decyzji czy coworking jest dobrym rozwiązaniem należy w mojej opinii rozważyć kilka kwestii:


Czy mnie stać



Bardzo ważna sprawa. Przerabiam miesięcznie kilkanaście zapytań od „coworkerów freelanserów”. Tak FreeLANSerów. Czyli osób, które mają zlecenia na 200 – 500zł miesięcznie, chcą się dobrze poczuć pracując z innymi osobami wykonującymi „wolny zawód”. Żyją w prześdwiadczeniu o swojej niezależności, lubią rozmawiać z innymi osobami o biznesie, o życiu lub szukają przyjaciół w takiej spłeczności. Jeśli coworkin ma być receptą na otrzymanie pierwszego dobrego zlecenia, jeśli głównym powodem jest praca w dobrym standardzie i dostęp do kawy z ekspresu w cenie tańszej niż w kawiarni to szczerze odradzam. Taniej będzie zacząć w akademiku, w bibliotece, w domu a później jak już pojawią się stałe przychody 1000- 2000zł zastanawiać się nad coworkingiem, ponieważ prędzej czy później dostaniemy fakturę.


Jaki wizerunek chcę zbudować



Czasami mamy przekonanie, że nasi klienci wymagają abyśmy prowadzili swoje „interesu” w ładnym biurze w dobrej lokalizacji. To zależy, natomiast do tej pory nie zdażyła mi się sytuacja, że straciłem jakiekolwiek zlecenie z racji na to, że firma jest zarejestrowana na adres domowy wspólnika. Często wstydzimy się, że prowadzimy firmę dopiero 2-3 lata i chcemy aby klienci, z którymi spotykamy się aby omówić szczegóły zobaczyli, że mamy duże piękne biuro z sekretariatem. Jeśli nasze negocjacje mają ucierpieć na tym ponieważ, nasza niepewność przeniesie sięna klientów to jest to jedno z rozwiązań. Spora rzesza klientów zwłaszcza w przypadku młodych osób będzie nas oceniać przez pryzmat osiągnięć i czasami możemy spotkać sie z taką sytuacją kiedy zostaniemy wzięci za „rekiny biznesu” klient jako pierszy argument, który przedstawi w negocjacjach poda konieczność zejścia z ceny o 50%. Bardzo często, choć nie zawsze, lepiej postawić na szczerość. Biuro coworkingowe też polecam wybierać w taki sposób aby ocenić bardziej społeczność i lokalizację, dostęp do bezpłatnej możliwości parkowania niż to jak wyglądają ściany.


w realizacji jakich celów coworking będzie mi pomocny?



Czy coworking ma być receptą na oszczędzenie pieniędzy na wynajmie, nawiązanie nowych kontaktów, akcelerację obecnej działalności czy pokazanie profesjonalizmu klientowi, z którym się spotykamy w przyzwoitych warunkach?
Trzeba zadać sobie pytanie o to jakie mamy oczekiwania od biura? Czy będzie ono służyło oszczędzaniu na kosztach czy budowaniu lepszego wizerunki w oczach klienta ponieważ im lepszy wizerunek tym droższa obsługa. Cudów nie ma

Podsumowując, należy oceniać rozpoczęcie pracy w biurze coworkingowym z perspektywy pieniędzy oraz naszych oczekiwań. To co polecam wszystkim początkującym coworkerom, a pracuję już w tym systemie ponad 5 lat, to praca przez miesiąc w jednym biurze, później w drugim. Często biura udostępniają możliwość bezpłatnego skorzystania z coworkingu przez jeden lub dwa dni, a nawet jeśli nie ma takiej możliwości zazwyczaj się pojawia w sytuacji kiedy biuro ma kompetentnego managera, a Wy twardo negocjujecie.

2 komentarze:

  1. Jeżeli chodzi o biuro, to powinno ono być przede wszystkim przestronne i dobrze wyposażone. Na pewno powinny się znaleźć tam sprzęty takie jak drukarka, niszczarka, skaner, czy też faks. Oprócz nich niezbędne okażą się segregatory na dokumenty, a nawet karteczki samoprzylepne https://somax.eu/207-karteczki-i-bloczki-samoprzylepne. Te ostatnie są bardzo uniwersalne i często wykorzystywane w pracy biurowej. Przeważnie służą do zapisania czegoś ważnego na szybko, o czym powinniśmy pamiętać. Dzięki warstwie kleju można je umieścić na każdej powierzchni, w widocznym dla nas miejscu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pracując w biurze z pewnością często będziemy używać pieczątki. Pieczątki firmowe https://www.maxsc.com.pl/pieczatki-2/pieczatki-standardowe/podzial-wedlug-tresci/firmowe/ wykorzystuje się nie tylko do spełnienia wymogów formalnych ale też jako narzędzie darmowej reklamy firmy. Na ich powierzchni można umieścić różne elementy promocyjne takie jak np. logo firmy, czy też informacje o alternatywnych kanałach kontaktu m.in. social media.

      Usuń